mandag den 25. november 2013

Den dejligste morgen

Dagen startede med en gåtur, og mens solen steg op, havde jeg Ceciliemesse af Gounod i ørerne. Det var en ganske højtidelig start på dagen.
Da jeg kom hjem, fortsatte jeg med at høre Knud den Store af Hanne Vibeke Holst.

Men ellers står den på babystrik her på matriklen.
Denne lille spencer har min mor strikket af Isager alpaka2.
Den passer en størrelse 1-1½ år, men nu må Iris afgøre størrelsen, når vi kommer derover i næste weekend.

Vesten her er også strikket i alpaka 2 men med en følgetråd af alpaka1 på p3½. Den er vist blevet rigelig lang, men så varmer den godt ned om.

Mine foretrukne mønstre er så afgjort snoninger og perlestrik, og de er begge forenet her i en vest strikket af Yaku fra Strikkebogen.dk. Det udmærker sig ved at være 100% merinould, og så er det superwash behandlet, så det kan gå i vaskemaskinen.
Vesten er strikket med færdige kanter og uden halslukning, så den er nem at gå til

Nu er opskriften på Mariehønen færdig og jeg har brug for teststrikkere. Hvis du gerne vil afprøve denne model og selv har en, som kan passe den, så skriv til munchbodil16@gmail.com.
Den skal strikkes i str. 6 - 9 mdr, 1 år, 2 år.
Jeg har fået teststrikkere til alle størrelser, men opskriften kan købes på Ravelry. Det er billigere at sælge på Ravelry end på Amio, derfor er opskrifterne billigere der.


7 kommentarer:

  1. Sikke lækre strik,der er listet op,mariehønsene er jeg helt vild med,hvor er det en skøn model :))men suk ingen som kan passe den hos mig

    SvarSlet
  2. Den mariehøne kjole er bare for skøn. Har desværre ikke nogen som kan passe den. Kunne den ikke forstørres op? Det er godt noget meget lækkerts strik du har listet op

    SvarSlet
  3. Super fine ting - jeg vil gerne teststrikke i str 6-9 mdr og har en veninde som sikkert gerne vil i str. 1 år ,-)

    SvarSlet
  4. Vejret viser sig bare fra den smukkeste side lige nu - omend der er koldt. Og de søde babyting er rigtig fine.

    SvarSlet
  5. Et skønt, skønt billede fra en perle i naturen. Kan godt forstå, at det var den dejligste morgen....... at gå tur lige der, kan næsten fornemme stemningen. Hvor er baby tingene fine, og den med mariehønsene, ja.....den er da for kær. Ærgerlig over, at mine egne tre er alt for store. Måske den bliver til en gave engang? hvem ved. Sød det er den.

    SvarSlet
  6. Altså Bodil - sikken en masse du skal have med til den lille Iris, hvor er det nogle fine ting - jeg er helt forgabt i den lille spencer og mariehøne-vesten. Jeg må fluks have fingre i den opskrift :-)

    Kan godt fornemme højtideligheden med sådan en udsigt og den musik i ørerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Strikkeheksen, når jeg går ind for at købe mønsteret på kjolen med mariehøne �� så står det hele på engelsk så er usikker på om opskriften er på engelsk.. Mvh Bettina fra Skive.. ��

      Slet