søndag den 16. juni 2013

En dejlig strikkecamp


En drage bød os velkommen til strikkecamp på Samsø.  Men det var en venlig og imødekommende drage for vi har haft dejlige dage på øen, som vi kun har set ganske lidt af, for vi strikkede.

Man fornemmer virkelig at Samsø ligger midt i Danmark, for der var strikkere fra øst og vest og også et par fra Fyn. Vi boede på Sælvigbugtens camping. Det er et dejligt sted og sikke en mad vi fik serveret!
Jytte Vadstrup stod for organiseringen af de forskellige workshops, og Birthe Snedker var køkkenchefen, og de har høstet megen ros for denne strikkecamp.
Billedet er fra min workshop i mønsterstrik.
Når middagen var indtaget, kunne vi strikke, snakke, grine og nyde endnu et glas rødvin. Det skortede ikke på strikkeudstyr, og vi så nyheder.

Hvad mener I om denne gardinring, som adskiller trådene i fair isle strik? Lisette fra Ålborg var i hvert fald vældig glad for den.


Solen er gået ned og klokken er 22.30, men aftenlyset er ikke slukket endnu - 

og mod øst så det sådan ud. Udsigten er fra Lille Vorbjerg lige bag ved campingpladsen.

Næste dag kunne formiddagskaffen nydes udenfor.

Der var kommet liv i teltene, Garn10 fra Herlev og Anette Starkner befolkede det ene telt.

Og Jesper og Berit Dürr Davidsen det andet. De havde forskelligt garn med fra Knoll Yarns, her ses den indbydende vifte af lammeuld 400 m/50g.

Jeg havde en workshop med vævestrik i teltet ved siden af, og vi samlede strikkeprøverne til sidst. Til min glædelige overraskelse har Berit fået genoptrykt sit kompendium med Vævestrik.

Der er 70 forskellige vævestriksmønstre og det var en ekstra kolorit på workshoppen, at dette hæfte nu er tilgængeligt for 225 kr. i et delikat tryk med flotte strikkeprøver.
Bogen kan bestilles ved at sende en mail til mail@beritdavidsen.dk
 eller ringe på 86468022

Men lige præcis dette mønster er ikke i hæftet. Ved nogen hvad det hedder?
En weekend med dejlige strikkekvinder er slut, og vi håber, at Samsø gentager successen.






13 kommentarer:

  1. Ser rigtig dejligt ud - I har været meget flittige.

    SvarSlet
  2. Sådan en gardinring må jeg da have, så jeg kan komme videre med tørklædet til min svigerdatter. Var den hjemmelavet eller har du nogen anelse om, hvor man kan købe sådan en?

    Det ser ud som et dejligt arrangement og jeg skal da love for, at din workshop var godt besøgt :-)

    Lyder hyggeligt med familietur til Italien - rigtig god tur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det blev sagt at det var en ganske almindelig "gardinting". Jeg kender den ikke, men prøv i en gardinforretning-

      Slet
  3. Strikkeweekenden på Samsø har været en fantastisk oplevelse og sikke meget jeg har lært, både til workshops, men så sandelig også ved bordene i fællesrummet... :_)

    SvarSlet
  4. Der ser dejligt ud.

    Gardinringen kan købes færdig ;)

    Mønstret dubefterlyser navn på er også det Hanne Falkenberg bruger i sin herre trøje der hedder Brich.

    Yt.

    SvarSlet
  5. Det ser rigtig dejligt ud, skønt med sådan en weekend.
    Gardinringen kan købes hos www.netgarn.dk for 29,- kr.

    SvarSlet
  6. Den drage er da super fed, den kunne sagtens stå i min gang. Dejligt med en god strikkecamp, det må være en fantastisk god følelse at tage med hjem, når alt er gået godt

    SvarSlet
  7. Det ser ud til at have været rigtigt dejligt.
    Jeg har prøvet flere versioner af det, du kalder en gardinring, men jeg kan ikke bruge dem.
    Hvor kan man købe Vævestrikbogen? Jeg kan ikke finde den nogen steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hun skilter ikke med bogen nogen steder, men kontakt hende på 86468022 eller via hendes hjemmeside www.beritdavidsen.dk. Bogen findes ikke på hjemmsiden, men den kan bestilles.

      Slet
  8. Det ser ud til I har haft nogle både hyggelige og udbytterige dage på Samsø.
    Også jeg håber på en gentagelse - så jeg har mulighed for at komme med ;o)

    SvarSlet
  9. Dragen opstod af lapper strikket forskellige steder rundt om på øen en sommer, hvor der stod strikkekurve med garnrester og pinde .Man kunne så bare sætte sig og strikke en lap eller begynde en og en anden fuldendte den. F.eks. stod der en kurv ved museet og en ved "Smagen af øen " i Ballen og ved Søster Sidevind i Besser og et par steder mere. Senere var der nogle iderige strikkedamer der samlede dragen og den kom til Energiakademiet.
    Mange hilsener og på gensyn en anden gang herovre. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for oplysninger om dragen. Selvfølgelig ses vi igen på Samsø.

      Slet
  10. En hel helg med strikk sammen med likesinnede! -For en fantastisk deilig weekend det høres ut som. :)

    SvarSlet