tirsdag den 18. december 2012

Det går ikke lige min vej.....

Vi laver køkken, skifter det gamle ud, som har eksisteret siden 1986, men trods ihærdig koordinering er vi ramt af en række uheld, blandt andet venter vi stadig på den sidste bordplade. Den var ikke med sendingen sidste onsdag, men kommer på fredag. Fliserne kan ikke blive færdige før, så det er temmelig træls ikke at kunne komme i gang med juleforberedelserne. Jeg har intet bagt eller pyntet op for den sags skyld, for vi har køkken over hele huset, og støv og rod.........

Ind imellem sætter jeg mig til at strikke på denne, men også her er der problemer. Hvad er det jeg ikke forstår? Man skal tage ind til raglan på "skiftevis hver og hveranden omgang" (direkte citat fra bogen). Mønstret kommer tættere og tættere på indtagningen, men jo! nu gik det op for mig, hvordan det er. Ved at formulere det, forstår jeg hvordan. Jeg har simpelthen taget ind på hver omgang 3 gange i træk og så en omgang uden. Men det er 2 gange i træk og så en omgang uden indtagninger. Sådan kunne det jo også formuleres.......
Jeg kunne jo slette dette indlæg, for jeg har ikke noget at spørge om, men nu lader jeg det stå.......
Jeg må til at trævle op.

13 kommentarer:

  1. Det kan jo ske for os alle, at vi misforstår en tekst, men det er under alle omstændigheder kedeligt at være nødt til at trævle op.
    Det ser ud til at blive et lækkert køkken du får på et tidspunkt.
    Glædelig jul.

    SvarSlet
  2. Ja det hjælper tit at tænke højt! Håber at jeres køkken snart kan bliver færdig så julen også kan lande hos jer.

    SvarSlet
  3. Sikke et lækkert køkken du får. Så skidt med, at du må vente lidt på det. Vi fik nyt køkken i august og det er en lang proces, men det er dejligt, når det bliver færdig. Held og lykke med færdiggørelsen.

    Glædelig jul

    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Dejligt at se, at en så erfaren strikker som dig også kan have svært ved at læse en opskrift engang imellem. Har for nylig strikket ærmer i en lille trøje til et barn på 6 mdr. Så det var heldigvis ikke noget stort arbejde. Da jeg havde lavet fejl 2 gange læste jeg opskriften op for min mand ( og han ved ved Gud intet om strik) alligevel fangede han formuleringen med det samme og sagde...... Tror du ikke, de mener..... Og det gjorde de åbenbart.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  5. Surt at skulle trevle op men godt at du fandt ud af det inden du var nået helt op til halskanten.
    Du skal nok fået et flot køkken ud af byggerodet.
    God jul til dig på trods af modstanden i de forskellige projekter.

    SvarSlet
  6. Det ser ud til, at blive et lækkert køkken, så det er værd at vente på :) Håber for dig det bliver færdig inden jul trods alt.

    SvarSlet
  7. Hej
    Syntes nu det er hyggeligt at læse med her også om der ikke er noget at spørge om, hi hi fed trøj du har gang i og køkkenet bliver dejligt. Bare tænk sådanne her at stå i dit nye køkken og lave god mad og en enkel småkage bliver da en drøm.
    God dag til dig

    SvarSlet
  8. Skøn trøje, men ærgeligt når man mistforstår mønsteret. Især når det er mønsterstrik, men der er ikke andet for, end at lave det om.
    Dit køkken bliver superflot tror jeg.

    SvarSlet
  9. Aaaaghhh de damer isager skriver bare ikke særligt godt. Tak for dit indlæg, så undgår jeg samme fejl når jeg skal strikke blusen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, for at det bliver helt korrekt, skal der tages 3 m ind på 5 omgange. Det kan beskrives sådan x x 0 x 0, hvor x betyder en omgang med indtagninger.

      Slet
  10. Åh hvor jeg elsker din blog - så mange fine og inspirerende strikkeprojekter.
    Du har godt nok nerver af stål, når du sådan kaster dig ud i et "Projekt- nyt -køkken" lige op til jul.... Håber det går i orden....

    kh Birgitte.
    Køkkenprojektet

    SvarSlet
    Svar
    1. TUSIND TAK FOR ROSEN, det hjælper på køkkenet, men den sidste bordplade monteres først i morgen. Vi begyndte sidst i nov. men der har været besværligheder undervejs, så som en forsvunden bordplade.....

      Slet
  11. Godt at du fandt ud af det - jeg har bl.a. brugt din video til at forsøge at lære at strikke mønsterstrik med 2 tråde på fingeren, selvom jeg har strikket masser af mønsterstrik gennem årene er det ikke lykkedes mig og jeg vil heller ikke sige det går alt for godt endnu, men det kommer der mok et indlæg om, når Seyfas tørklædet er færdigt ;-)

    Håber bordpladen er blevet fundet ;-)

    SvarSlet