søndag den 13. maj 2012

Lidt småt

Jeg har strikket lidt småt. Først denne vest med ribkanter fra Babystrik af Susie Haumann. Den er strikket i Bambi med en tråd merino fra Karen Noe på p 3½. Strømperne er fra min gavekasse. Farven er altså en smule mere afdæmpet i virkeligheden.

Et sjal i et enkelt mønster, og det er strikket i Sarah Tweed fra BC garn  50% Morbærsilke / 10% Bourettesilke (nopper) / 40% Uld Løbelængde: ca. 175m/ 50 g.  
Mønstret hedder Shaelyn af Leila Raabe på p 5½.



Jeg har blocket barnevogntæppet for min datter. Det skal bruges til en gave i Norge. Hun har strikket det til sin veninde, og det er en flot gave. Hun er ved at være dygtig, den gode Anne.

Bogens forside
Så vil jeg anbefale et par bøger, som jeg har hørt på det sidste. Et Eventyr af Jonas T. Bengtson er en bog, som gør indtryk, og sproget er flot. Fantastisk, forfærdelig, sørgelig og lidt sjov indimellem.

Bogens forside
1Q84 er den første bog, jeg har læst af den japanske forfatter, og det bliver ikke den sidste. Jeg må naturligvis have fortsættelsen med, når den/de kommer, men indtil da er der jo mange andre, som jeg kan gå i gang med. Spændende med en forfatter fra en helt anden kultur.

Bogens forside
Den sidste er Brobyggerne af Jan Guillou, et stort anlagt epos. Politikens anmelder har denne overskrift 
"Jan Guillous brobryggerroman er yderst provokerende" Jeg ved ikke om jeg er kommet til det provokerende endnu, men i hvert fald kan han slet ikke måle sig med de to foregående rent sprogligt. 

1 kommentar:

  1. Det er et rigtig fint barnevognstæppe din datter har lavet, så ja, hun er ved at være dygtig ( ved det faktisk ikke vel for har jo kun set dette tæppe), flot det er det.

    Kh. Lis

    SvarSlet