torsdag den 19. januar 2012

Min fair isle trøje vokser med hastige skridt. Jeg får mest lyttet til håndbold, men det rækker også, når det ikke går så godt på banen.
Som det ses, så er der indtagninger til talje i mønster og det er ikke nemt at få til at passe, når man skal tage 2 m ind i hver side med jævne mellemrum. Nu er jeg så begyndt at tage ud igen.
En anden detalje den vågne iagttager har lagt mærke til, er at jeg har 3 farver i gang på nogle af omgangene.
Det er lidt af et kunststykke at få de 3 tråde arrangeret på fingrene. Bundfarven - 3. farven- må over ringfingeren, og derved bliver det lillefingeren som skal sørge for spænding i den tråd. Jeg tror, det er god fingergymnastik, i hvert fald bliver jeg bedre til det.
Garnet er fantastisk at strikke af. Det falder så pænt og glat, så man tror det strikkede er færdigbehandlet.

Jeg vil lige gøre opmærksom på et meget flot arrangement på Samsø i Bededagsferien. De har arrangeret 2 dage med strik og quilt og fået mange gode instruktører :-) til at komme til øen.
Læs mere på deres blog.

I søndags var vi en tur på Himmelbjerget i det skønne, skønne vejr. Yngstedatteren var hjemme og hende havde vi fejret, da hun lige har bestået sin kandidateksamen i medicin. Søndag var afslapningsdagen, hvor der ikke skulle ske noget særligt

Vi gik turen ned langs Juelsø og videre ad bjergruten, og vi blev enige om at Danmark er smukt - også i januar måned.

5 kommentarer:

  1. Ja for pokker, Danmark er så smukt, så smukt - og det er nogle rigtig gode billeder, I har taget.
    Også af dit strikketøj - som jeg godt nok ikke ville kunne koncentrere mig om, selv om jeg kun lyttede til håndboldkampen. Det er og bliver meget smukt (og krævende)strik.

    SvarSlet
  2. Det er godt nok et krævende projekt, men smukt bliver det, jeg glæder mig til at se den færdig.
    Du er vist den eneste jeg har hørt om, der lytter til en håndboldkamp, det må være vanskeligt at følge med i kampen, når man ikke kan se hvad der foregår, og især hvis man samtidig skal strikke et krævende mønster. Du kan vist noget med at multitaske.

    SvarSlet
  3. Tillykke med din datter - det er så dejligt, når det går dem godt :-)

    Den Isabella bliver utrolig smuk - indtagningerne gør den jo nok meget mere velsiddende, men det er altså en pestilens i mønsterstrik, hvis det ikke er angivet i diagrammet. Men nu er du vist ovre det værste :-)

    SvarSlet
  4. Dette mønstret kunne jeg godt like, men forstår at det sikkert kan være litt krevende. Spesielt å gjøre samtidig med andre aktiviteter. men nå er jo du en kløpper i mønsterstrikk. :)

    SvarSlet
  5. Den er bare så smuk din trøje, skønne farver. Den kunne jeg godt tænke mig at prøve kræfter med.
    På min hjemmeside kan du se jeg har afprøvet fair isle teknikken på en Chistel Seyfarth hue.

    SvarSlet