lørdag den 12. marts 2011

Babyveste fortsat.........


Jeg fortsætter rækken af babyveste. Det er alle kendte modeller, som jeg strikker og opskrifterne kan findes på nettet. Denne vest er strikket ovenfra og ned i rib, og den er meget elastisk. Opskriften kan findes her (på Ravelry- kræver log in)
Jeg har strikket i Bambi fra Grignasco på p 3. Jeg har brugt 50 g.
De størrelser, der er angivet i opskriften, synes jeg er helt hen i vejret. Jeg strikkede efter str. 3-4 år og jeg vil antage, at den passer en størrelse 3-6 mdr.!!

"Livstykke" er ligeledes en gammel kendt opskrift, og den findes hos Marianne Isager som gratis opskrift.
Jeg har igen strikket i Bambi, men strikket en tråd med af Merinosilk også fra Grignasco. Tråden er meget tynd -1400 m/100g. Silken gør dette lille livstykke ektra lækkert.
Jeg har hæklet en række "musetakker" ved ærmer og hals.
Men jeg må vist have et nyt sjal på pindene til Fiberfesten i Ry næste lørdag, hvor jeg jo skal demonstrere mønsterstrik. Der er en overvældende interesse på arrangementet, så vi glæder utroligt meget!


8 kommentarer:

  1. De er meget fine de små veste ,)
    De bringer lykke.

    Yt

    SvarSlet
  2. Søde veste begge to. Skal du lave en strikkebog med ene babyveste:-)

    SvarSlet
  3. Nej det er til Tind, hvor vi skal have forskellige veste i udvalg til glæde for nybegyndere, som gerne vil i gang med noget forholdsvis nemt. Jeg oplever at unge møde gerne vil strikke.

    SvarSlet
  4. De er så fine - jeg har selv strikket den første du viser - supersøde er de:-)

    SvarSlet
  5. Det er sådan en god ide, at kunne vise så mange enkle, men alligevel forskellige veste frem til nybegyndere, så de kan få blod på tanden :-)

    Lyder som en lækker garnblanding til silkevesten :-)

    SvarSlet
  6. Jeg liker så godt disse små vestene. Du har strikket noen gode. :))

    SvarSlet
  7. Ja, de er søde, og tak for forbrugeroplysningen om den store forskel i størrelse fra opskrift til virkeligheden (!)
    Ja, så mødes vi endelig Bodil, på lørdag i Ry.

    SvarSlet
  8. hej
    jeg kan se du har strikket lille livstykke af Marianne Isager, hun havde jo lagt mønstret ud til gratis brug på www.isagerstrik.dk. Men den er nu fjernet. og den opskrift jeg har printe ud der fra er blevet væk, desvære. hvilken gør at jeg syntes det er rigtig øv, da og jeg sidder med det pefekte garn til den og drømmer om at lave ennu en vest.
    Det er vel ikke sådanne at du har den og muligvis kan tag en kopi til mig.
    Tænker det er ok at lave en kopi, da den har ligget gratid ude på nette i lang tid.

    Ellerved du evt. hvor jeg kan finde den igen. jeg køber mig gerne til opskriften.

    fed blog du har, så jeg har meld mig som fast læser.

    SvarSlet