lørdag den 29. januar 2011

Gengivelse af farver

Først i december  gjorde jeg status og mit lidt tidlige nytårsfortsæt var at få noget af det igangværende gjort færdigt.
Her ser I en trøje, som blev påbegyndt i efteråret 2008. Garn og opskrift er købt i efterårsferien på en tur til Sverige. Det er shetlandsuld, som også kan købes hos BC garn.

Jeg blev især betaget af ribkanterne, synes det er smukt med rib og snoninger, og halsudskæringen er nydelig.
 Når ribben er strikket, tager man en del masker ind, og det havde jeg lidt svært ved at forlige mig med, men det virker!
 Hvis I nu har forelsket jer i den blålige farve, må jeg skuffe jer. Den er en mellemting mellem blå- og rødlilla. Men det ses tydeligt, hvor forskelligt samme farve falder ud. De første billeder er taget om formiddagen mod nordvest i klart vejr. Billedet her er taget med kunstigt lys og blitz.
Men trøjen sidder perfekt i halsudskæringen.
Ostetørklædet, som jeg syntes var anstrengende at strikke, er jeg i færdig tilstand meget tilfreds med. Det er strikket i dobbelt supersoft fra Marianne Svit og efterfølgende filtet i vaskemaskine ved 30 gr.


Jeg har også fået blomstersjalet færdigt, og det viser jeg i et nyt indlæg. Men jeg har stadig 4 igangværende "strikketøjer" og nu er turen komme til Viften, den SKAL være færdig, inden jeg går i gang med nyt, og det ligger lige klar.......
Nostalgi strikket i originalgarnet, bestilt da HO strik havde udsalg. Jeg har endnu ikke bestemt mig for den afvigende farve, men trøjen skal være rustrød og da alpakka spinni har en lidt anden farve, bliver der lidt spil i bundfarven
Da Ruth Sørensen annoncerede sin nye vest Tangent, købte jeg den straks. Det et smukt stykke arbejde hun har gjort og jeg glæder mig til at strikke den.
Garnet er Kauni, den ene ensfarvet, den anden skifter i farven dog holdes den i samme nuance. Men det bliver en rigtig forårsvest, hvis den bliver færdig til den tid.


2 kommentarer:

  1. Tjah, et projekt kan jo gå hen og tage meget længere tid end man tror - men der kommer jo hele tiden et nyt forår :-)

    Den trøje er meget, meget smuk og enkel - jeg er også begejstret for snoninger sammen med rib. Det er godt, at selvdisciplinen indimellem træder til, for det ville da ha´ været synd at glemme den i kurven :-)

    Nostalgi er jeg meget spændt på i den rustrøde nuance - det er sådan en smuk model, jeg vægrer mig dog lidt, fordi jeg har fået ind i hovedet at det er svært at lave biesen - men det går sikkert over igen ;-)

    Jeg har ikke glemt perlesjalet, men skal lige ha´ tid til at tage det op af kisten ;-)

    SvarSlet
  2. Hold da op - en masse flotte og spændende projekter, du her præsenterer.
    Smuk, smuk bluse med snoninger. Jeg er helt vild med den nederste rib-snoningskant - og farven!
    Ostetørklædet har jeg selv strikket engang, men jeg fik det valket alt for meget :-(
    Det er sjovt, at du har valgt de samme farver, som jeg til Nostalgi. Jeg strikkede en strikkeprøve og det bliver fantastisk smukt sammen, kan jeg fortælle dig.
    Vesten ser ud til at kunne blive rigtig smuk i de farver. Det bliver spændende at se.

    SvarSlet