onsdag den 5. januar 2011

2 ting jeg vil vise jer

 I november havde jeg et indlæg om at mine døtre også var med på nørkle-bølgen. Den yngste var hende med den største modstand. Hun holdt stand længe inden hun gav sig, men storesøster lærte hende at strikke bag min ryg, og nu er hun kommet så langt (se strømpen). Jeg mener selv at jeg bestemt ikke en mor som lægger pres på sine børn og da slet ikke i den alder, men der har måske været et indirekte pres om, hvad gode aktiviteter var.

Et par strømper til kæresten strikket i lækkert strømpegarn fra Fandango i Århus. Meri Sock hedder garnet og er håndfarvet.
Da hun købte garnet, var hun meget overrasket over hvor dyrt det er at strikke. Hun havde givet næsten 200 kr. for garn, og så kunne man jo lige så godt købe dem, som hun sagde.
Men der var købt 2 fed og det er 200 g, så der er til et par strømper mere.
Men at strikke efter en opskrift er som at lære et nyt sprog, det blev jeg mindet om igen.
Og så skal I lige have historien om to unge piger som var kommet med i en strikkegruppe på deres arbejdsplads. Gruppen bestod af mange rutinerede strikkere, og så de to unge uden erfaring.
De havde lært at forstå visse forkortelser, men nu stod de med et problem, kun næste møde i klubben kunne løse. I opskriften stod: r pinden ud. De strikkede på rundpind og havde adskillige gange prøvet at rette pinden ud, som der jo stod i opskriften. Men der skete ingenting, og hjælp var nødvendig. Behøver jeg at sige at der blev grinet meget over den misforståelse.
Historien er fortalt af en kunde i Tind's.
Se lige hvad man kan få ud af kasserede bøger!
På skolen har vi mange dygtige lærere og Ann-Berit er en af dem. Hun er ansat i biblioteket bl.a. og det hænder at vi må kassere en bog. Men hun smider den ikke bare ud, hun får gode ideer og dem får hun mange af. Nu er de gamle bøger smukke skulpturer og gad vide, hvad hun finder på med dem?
HER ses mange flere ideer, så vi må i gang med at udforske og udsmykke biblioteket med gamle bøger i en ny dimension.

2 kommentarer:

  1. Hahahah...ret pinden ud..............hahaha
    Den var go'. Tænk, jeg har aldrig læst det på den måde, selvom jeg jo da har læst den sætning hundrevis af gange og jeg elsker sprogkløveri.
    Hvor er det dejligt, at begge dine døtre er ved at se lyset i meditationsteknikken Strikning.
    Hun er vel nok et kreativt, innovativt menneske, hende Ann-Berit. Sikken ressource at have som medarbejder.

    SvarSlet
  2. Sikken en sød historie :-) Hvor er det dejligt at begge dine døtre deler din passion for strikning.
    Og så glæder det en bibliotekar at se, at kasserede bøger også kan anvendes:-)

    SvarSlet