søndag den 5. december 2010

Fødselsdag i foreningen


Strikkeforeningen Seriøst strik for Sjov havde 5 års fødselsdag i dag, og alle 3 afdelinger (Silkeborg, Viborg og Århus) var samlet på Silkeborg Museum for at fejre dagen. Stifteren Hanne Pjedsted holdt en tale. Hun flytter om kort tid til Vejle, så mon ikke der kommer en afdeling der også!
Efter frokosten havde foreningen inviteret Bente Geil, som jo bor i Silkeborg, til at inspirere os. 
Vi fik en godtepose, som indeholdt forskelligt garn fra Indkøbsforeningen, og så havde Bente tænkt så det knagede for at finde en spændende opgave til os. Og det synes jeg virkelig lykkedes for hende.
Vi skulle trække et kort og derpå var en opgave. Kun en gang måtte vi lade kortet falde og trække et nyt. Herefter måtte vi i gang med opgaven.

Udvalget af garn gik fra papir, nylon, plastik, metal m.m.
Min opgave lød på: strik vævestrik i et mønster over 6 m med 2 forskellige typer garn.
Det lyse garn er papirgarn og det sorte noget underkjolelignede stof.... ja jeg har aldrig strikket med så pudsige kvaliteter.
Det var som juleaften, det var sjovt at dykke med i posen for at se dens indhold. En sjov og indholdsrig eftermiddag.
Det var en inspirerende øvelse at få fra Bente Geil, vi fik alle strikket prøver, som vi slet ikke troede vi kunne. Jeg strikkede også en rib med udtagninger og indtagninger og pludselig havde jeg en boble i hvert fald på den ene side. Det må være måden at opdage nye mønstre på.

3 kommentarer:

  1. Det ser da vildt hyggeligt og spændende ud

    SvarSlet
  2. Hvor spændende!
    Det er godt at blive sparket lidt ud over egne grænser engang imellem
    Jeg troede egentlig, at jeg var medlem af Seriøs Strik for Sjov, men det er jeg åbenbart ikke længere.
    Måske har jeg overset en betaling.....

    SvarSlet
  3. Havde jeg ikke sendt en kommentar?

    SvarSlet