søndag den 9. maj 2010

Formidabel teknik



Det er meget længe siden jeg har strikket en Hanne Falkenberg-model.
Men at strikke efter en af hendes opskrifter er en fornøjelse. Der er tænkt over hver en maske og hver en detalje.
Jeg har fået gang i Victoria, som jeg købte til et foredrag med Hanne Falkenberg i efteråret.
Man starter med den store krave og strikker nedefter. Jeg kunne ikke få farverne til at passe. Det var som om der var byttet om på dem - jeg strikker i meleret grå og hvid. Jeg skrev en mail til HF, og ganske rigtigt - der var en lille passus i opskriften, jeg havde overset, så jeg tror ikke at man kan tage hende i nogen som helst unøjagtighed.
Trøjen passer til foråret og da det trækker lidt ud, når jeg måske at få den færdig.

3 kommentarer:

  1. Fru.Falkenberg kan sit kram ;)

    Yt

    SvarSlet
  2. Ja, det må man sige, at hun kan :-) Jeg har også Victoria på pindene, men er endnu ikke færdig med kraven. Den bliver flot i grå :-)

    SvarSlet
  3. Her kommer lidt reklame .
    Panduro hobby har Drops Alpaca på tilbud for 25kr. pr. nøgle resten af maj måned .
    Jeg skyndte mig at købe lidt ekstra til mit projekt som ikke rigtig er kommet videre men det kommer det til ;-)

    SvarSlet